Mobsters The Board Game

Het jaar is 1932, rivaliserende maffiafamilies strijden om de controle over de steden. Geld, wapens en drank zijn de kracht van elke clan. Om de stad in handen te krijgen, sturen de families gangsters rond om de belangrijkste openbare gebouwen over te nemen. Wie de instellingen controleert, controleert de stad. Maar alles heeft zijn prijs en de weg is niet zonder gevaren.

Een geweldig spel dat planning, gebiedscontrole, grondstoffen- en kaartenbeheer vereist. Voer de juiste acties in de correcte beurt, verplaats je gangsters naar de perfecte locaties en speel je kaarten op het juiste moment. Gooi de dobbelstenen om je concurrentie uit te schakelen.

Elke speler vertegenwoordigt een maffiafamilie die op zoek is naar controle over de stad. Elke ronde wordt de stad verkend en verschijnt de lay-out. Door de juiste locaties te bezetten, kunnen spelers inkomsten verzamelen: geld, wapens en drank. Dit inkomen kan worden gebruikt om meer gangsters in te zetten, een onderduikadres te bouwen of je eigen beurt om te kopen. Wie als eerste 4 publieke gebouwen bezet, is de winnaar van het spel.

 

2 - 4 spelers

10+

45 - 75 minuten

voltooid prototype

Homo Vivo - survival of the fittest

De vroegste mens, de australopithecus, trok rond in Afrika op zoek naar voedsel om te overleven. Doorheen de geschiedenis evolueerde die mens en werd steeds handiger en slimmer waardoor de stam kon groeien en de mogelijkheden vergroten. Van alle mensen was uiteindelijk één soort die als overwinnaar uit de bus kwam: de homo sapiens sapiens; wij dus!

Een leerrijk spel waarbij kennis wordt gemaakt met de verschillende stappen van de menselijke evolutie en de manier waarop deze mensen probeerden te overleven. Het geeft inzicht in de mogelijkheden van de eerste mensen en de manieren waarop ze aan voedsel geraakten. Het was een hard bestaan de weg naar de hoogste stap in de menselijk evolutie was niet zonder gevaren.

De spelers besturen een stam die rondtrekt in het Afrikaanse landschap. Elke beurt verplaatst de stam zich naar een ander gebied en daar dient de speler zijn stamleden taken te geven: het verzamelen van voedsel of materiaal, het vervaardigen van werktuigen of vuur, het voortplanten en uitbreiden van de stam. Naarmate de stam groeit en vuistbijlen en vuur maakt, evolueert de stam verder. Maar let op, alle stamleden moeten elke ronde gevoed worden of de stam sterft uit. Wie als eerste de evolutionaire stap van homo sapiens sapiens bereikt, is de overlevende mens en wint het spel.

 

 

2 - 5 spelers

10+

45 minuten

educatieve uitgave

Tribus Bella

Wanneer de Romeinen de Rijn overstaken kwamen ze in contact met een volk dat ze de Germanen noemden. Dit was echter niet één verenigd volk maar verschillende stammen die onderling oorlog voerden op zoek naar roem en welvaart. De Germaanse stammen werden geleid door de stamhoofden die krijgers rondstuurden om de andere stammen van hun schatten te beroven.

In dit spel leer je de verschillende posities binnen de Germaanse stammen en Germaanse en Romeinse voorwerpen. Het is ook een oefening op het gebruik van Romeinse cijfers.

De spelers besturen een Germaanse stam aan de hand van kaarten die ze uitspelen om de tegenstanders aan te vallen en te bestelen. Met aanvalshoorns kunnen ze ook andere stammen tegen elkaar opzetten om daarna de verzwakte tegenstanders uit te schakelen. Let wel op dat je nog voldoende krijgers overhoudt om je eigen stam te verdedigen wanneer je zelf wordt aangevallen. Wie op het einde van het spel over de meeste rijkdom beschikt, wint het spel.

 

2 - 7 spelers

10+

45 minuten

educatieve uitgave

Too Wild In The West

In het wilde westen is het iedere man voor zichzelf. Wanneer het oude stadje Wildwest halsoverkop wordt verlaten, blijken er nog veel rijkdommen te zijn achtergebleven. De ideale kans voor al het schorem om welvaart te verwerven. Een allegaartje van schooiers, oplichters, bandieten en veedieven haast zich een weg naar Wildwest. Maar niemand geeft een ander zomaar iets cadeau. Voor elke kluis zal gevochten moeten worden.

Een spel waarbij positie en strategie belangrijk is om je tegenstanders de baas te kunnen. Let op je kogels en kies de juiste wapens om je beurt zo succesvol mogelijk te maken.

De spelers besturen een outlaw die in de stad rondloopt en kluizen, wapens en kogels te pakken hoopt te krijgen. De andere spelers proberen dit natuurlijk te verhinderen. Elk wapen heeft een optimale afstand waar rekening mee gehouden moet worden. Gebruik de schuilplaatsen om de beste positie ten opzichte van je tegenstanders te bezetten. Wie het meeste rijkdom heeft vergaard, wint het spel.

 

2 - 4 spelers

10+

45 - 75 minuten

speelbaar prototype

Kartel

In de jaren 80 en 90 van de 20ste eeuw barstte de strijd los tussen de verschillende kartels om de controle over de invoer en verdeling van hun producten. De kartels bevochten elkaar in de Amerikaanse steden met aanslagen en moordpartijen. Wie controleert de meeste steden en krijgt daardoor het monopolie in handen? Wie wordt het sterkste en machtigste kartel van allemaal?

Een gewiekst spel waarbij elke keuzes die je maakt een invloed heeft op het verloop van het spel. De dubbele functie van de kaarten in je hand doen je twijfelen en zoeken naar de beste manier om ze uit te spelen.

De spelers gebruiken kaarten om op één van de drie locaties personen in te zetten die een bepaalde invloed uitoefenen in die locatie. De kaarten dienen ook als betaalmiddel dus is de keuze belangrijk of je een kaart als persoon gaat uitspelen of gebruiken als betaalmiddel. Om beurten leggen de spelers een kaart en nemen een nieuwe bij. Wie aan het einde van het spel de controle over de meeste locaties heeft, wint het spel.

 

2 - 4 spelers

10+

45 - 75 minuten

speelbaar prototype